Gammalt är bra

Nu sitter man helt ensam på en lördag. Hemma dessutom. Känns som det var en evighet sen sist. Alltid har det varit någon eller något på helgerna. Men just nu är det inget annat som sitter så perfekt. Skulle jag umgås med någon nu skulle jag antagligen vara ganska tråkig, sur och osocial. Men, detta är något jag bara har mig själv att skylla på. Tur att man lär sig av sina misstag i alla fall. Ärlighet varar längst som sagt. Och lika att man alltid ska tänka till mer än en gång. Så jäkla sanna ord! Men, som så många andra gånger är man alltid efterklok eller hur?

Har kommit på mig själv, vad bra gamla låtar egentligen är. Just nu finns det inget bättre än Cornelis Vreeswijk, så ett tips att lyssna på. Kanske inte var vad jag föredrog förrut, men sitter mer än perfekt just nu. Kanske för att texterna är så annorlunda och berör allt jag känner inombords. Ja nu lät jag djup, men är sant. Påminner sådant som jag egentligen inte vill tänka på men som ändå känns så bra att bli påmind om. Så somliga går med trasiga skor...  Det är en favorit hos mig just nu. Och oja, nog ska jag tjata ut den! OCh inte tala om Lars Winnerbäck, han var inte heller någon som jag föredrog förrut. Nu är han bra. Så längtar till November, då ska jag se honom live! Och det kommer vara något. Lyssna på hans texter. Så annorlunda och så underbart bra till gitarren. Men, som sagt är ju jag småk*t i allt som har med gitarr att göra. ;D Nej lördag, nu ska jag lyssna vidare och ta till chokladen.. ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0