Lätt att hata, svårare att älska

Det finns så mycket man kan hata om man bara vill.  För om jag tänker efter så bara:

  • Hatar jag när när någon med 1000 ungar blockerar min väg. Har lust att  bara pröja ner en efter en.
  • Hatar när tanter går som sniglar, eller bara gnäller. Får lust att fråga om hon alltid haft problem med farten och att vara glad.
  • Hatar när folk i en buss tar upp tomma platser med en liten fjuttig handväska. Får lust att sätta mig rakt på den.
  • Hatar när någon glor. Tänker, om den har något allvarlig problem
  • Hatar när gamla gubbar glor på röven. Har lust att fråga om det har gått dåligt med frugan på slutet.

Ja, nu låter det som jag inte gör annat än hatar , vilket jag absolut inte gör. För just nu gör jag inget annat än älskar livet! Och dom här sakerna är de mest skrattretande jag vet. ;D Det jag ville komma fram till var att går man bara och tänker på såna där saker och retar sig på allt och alla hela tiden. Klart som fan att jag slutar som gnällkärringen Elina 100 år på hemmet. Nej, sån vill inte jag vara..  Man ska se det roliga i det hela, då kanske man har en chans att hitta glädjen med livet. För det är just vad jag känner nu   (Bortsett från allt skolarbete man har kvar att göra ;)..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0