Mer mer mer. .



Ja sanna böcker och sanna filmer kan jag helt enkelt inte få nog av. Såg på Vita massajen igår efter att ha läst första, och en del av andra boken. På något vis finns det inget som känns så nära en som när något är sant. Dock, ska man egentligen se filmen först. För som vanligt blir man alltid besviken efter att ha läst boken och sen ser filmen, men ändå förstår man mer på något vis. Jag som också är en trög sådan ibland kanske inte hade förstått mycket av filmen annars. Hur som helst är denna film bra! I alla fall enligt mig. Tycker det är helt sjukt hur en Nordbo klarar av att bo i öknen i 4a år. Denna människa måste vara något alldeles speciellt. Jag själv skulle nog aldrig klara mig utan KRYDDAD svensk köttmat!! Men se vad kärleken kan driva en till..

                           

Andra bra böcker som är sanna

  • En flicka från afrikas öknen (Fotomodell, som smet från Afrikas öknen)
  • Bakom stängda dörrar  (flicka våldtagen av pappa)
  • Levande bränd (Flicka bränd från Västbanken)
  • I skuggan av värmen (droger)
  • Gömda, Asyl (Böckerna om Maria Eriksson)
  • Pojken som kallades Det (lever i hemska förhållanden)

Böcker som är bra att läsa. lärorika om du frågar mig. Man får en helt annan uppfattning om vad en viss religion kanske innebär, och vilka hemska förhållanden vissa kvinnor lever under. Vi i sverige har det kanske trots allt ganska bra. . Eller hur? Så när man tjatar om jämlikhet, så kanske man ska inse hur långt vi egentligen har kommit. En man skulle till exempel aldrig få mig att känna mig underlägsen. Nej nej, då har den hamnat med fel person!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0